Αναρτήθηκε από : Μπανός Δημήτρης-Πρέβεζα 19 Φεβ 2014


ΔΕΙΓΜΑΤΑ  ΦΟΡΤΩΤΙΚΩΝ






https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEioaiC_iONntHfU8mwUTZWbA1LA3Zl8_2peeDKLqn3nZvdnSGSlE_l_XqsjKKathKyyeMf1s9II8NYd8onF4XRgcIS1IzfEice0FZ-2vzDEgAZl32uZw6JvLrlfzktTtFOueQX2uzHBx44/s1600/images.jpg





https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjCvjFR2zD6xxbRgRWCaVsN9fqSNjH-vBYGUlRqM4ud8yGUR5g4k-yS5HIW-l2qUygQ02USSqXpTNO295tyGFBf0KXeONTz-Gz1dZc2ZYCLDXMEnrKCwwRbUNrAP7xfd-gUpoKdrZJTU0Q/s1600/images+(10).jpg



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQHgZjb5usiYGyJq9I1-5GTyNX5YO3qDRy_7zhyF8lYI7hkGFi_P77FGiSSDNFnOrQr1wQig6DdHM0czzYZmyIejpiJnzMrQ53XKIZV7g1wY0c-PjCl2reSZjYTTV1ETDsY-oMcbzyxp4/s1600/images+(5).jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhO6Bzy7JN1xs4JGLayNzbhBSIQLLp7a0obDTl9aUozE88cedCC7tUrD7RxZz2FshHdxmFerxMLGh9igUeRup5uNmqUNZYPa9_1fmOW5d2_yvd5yFVgo3WVqbif2W95m_h7TjgdZJJC6iY/s1600/images+(11).jpg











\
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzjns3KoEnrrQ4_DHXQZcRL0ccWjyL-0xwATLasM977ghpw5wzg_OTtlRuWLh9YODtnRMpw6LQypHuUm9G0TN0k0Lp8U3mdElqYQnSbvFclBFiaj5zjqobutYdwXNNhEIbA1os4x2iCLo/s1600/images+(13).jpg



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-HLPd10kNnlfRxZy2vAySFA2VAfbihIZnhVw3wsLWlX4AEk-v_bAArIiSI-Q1e6-N8tZanICTePooW0WVC08fldTrbOhGN4ecRiqlatZjDpSIHUoixpRRYh9cp-JP2pbNI_2gAxL6Cws/s1600/images+(12).jpg





 
                    ht
tps:https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiiiBK_NaAAxHIUIQQ0P2GvX2i9M6hg8bBS5TIuTPnSpNGur7c4Kb6jd5HqCXsuTJYop-E-Y6T1UHsg1qskkkQebw_ag2fwg1eNEUJagDzegojTTAUldTdXtpCc-IwWN1t7HkAcBZ3t0HE/s1600/images+(1).jpg





















Επίδαυρος 1956-Φωτο:Δημητρης Χαρισιάδης-Φωτογραφικό Αρχειο Μουσείο  Μπενάκη


Επίδαυρος 1956-Φωτο:Δημητρης Χαρισιάδης-Φωτογραφικό Αρχειο Μουσείο  Μπενάκη





ΠΗΓΗ:TA ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΑ του Γεωργίου Ιάσονος Μουστάκη















Διαφήμιση από τοπική εφημερίδα το 1963
Πηγή : Aρχεία Ν.Πρέβεζας



Θεωρώ ότι είναι μια Συναλλαγματική του Βασιλείου Μπανού το ετος 1962 για την αγορά ενός φορτηγού αυτοκινήτου μάρκας ISUZU με αριθ.κυκλοφ. Ηπ-52851







Πηγή : KTEΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ & facebook.com/pages/ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ-ΕΛΛΑΣ-Μουσεία-αρχαιολογίαφύση






Πηγή : ΚΤΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ & facebook.com/pages/ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ-ΕΛΛΑΣ-Μουσεία-αρχαιολογίαφύση





1947-Στρατιωτικό Δίπλωμα του Χρστόφορου Ζήση








1943-ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ του Αυτοκινητιστή Βασ.Μπανού







Απο Μουσείο Μπενάκη-Αρχείο Ελ.Βενιζέλου-Φάκελος 173-51








Πηγή Τάκης Αμπατζής
http://odeusiskilkis.gr/site/post/adeia_kukloforias_autokinitou_161940














Μουσείο Μπενάκη-Αρχείο Ελευθ.Βενιζέλου-Φακελλος 168-21
http://www.venizelosarchives.gr/rec.asp?id=53269





1951-Συμβαση μεταξύ ΚΤΕΛ Πρέβεζας και εργαζομένου
απο το βιβλίο του Βασ.Δήμου "ΟΙ ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ"


πηγη : http://www.ktelprevezas.gr/




Το Πρώτο Αυτοκίνητο στη Πρέβεζα


Στις 14/27 Απρίλη 1910 έφθασε στη Πρέβεζα το πρώτο αυτοκίνητο που ήταν ένα λεωφορείο δέκα θέσεων . Η παραγγελία είχε δοθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία Cotterean Dijon της Γαλλίας για λογαριασμό του Τούρκου Χατζή Μαχμούτ αντί του ποσού 7.900 γαλλικών φράγκων .


Το «πρώτο αυτοκίνητο» ξεκίνησε ώρα 9.30 π.μ. από Πρέβεζα και έφθασε στις 5.00 μ.μ. στα Γιάννενα με ωριαία ταχύτητα 16 klm.To αυτοκίνητο φορτώθηκε στη Dijon της Μασσαλίας , ζύγιζε 3200 κιλά , έφθασε Πειραιά , μεταφορτώθηκε σε ελληνικό καράβι για Πρέβεζα. Με εντολή του Γενικού Διοικητή κατεδάφισαν την πύλη στο Φόρο, στολισμένο με σημαίες Τούρκικες και Γαλλικές διέσχισε του δρόμους των Ιωαννίνων προκαλώντας κατάπληξη στον κόσμο.


Μετά το τέλος του πολέμου 1922 στη Μικρά Ασία διασώθηκαν ορισμένα αυτοκίνητα Berrliett που μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη .


Οι Ρώσοι από Θεσσαλονίκη έφεραν στη Πρέβεζα τα αυτοκίνητα ΜΠΕΡΛΙΕΤ .

Το 1924 ο Ρώσος Βίκτωρ Κουζνετσώφ του Μιχαήλ μηχανολόγος , μηχανικός πτυχιούχος ήρθε στη Πρέβεζα, ο οποίος ήταν ο πρώτος δάσκαλος της «αυτοκινητιστικής επιχείρησης» και έφερε στη Πρέβεζα τρία αυτοκίνητα ΠΕΡΛΕΣ . Έμαθε τους Πρεβεζάνους να οδηγούν αυτοκίνητο αλλά ήταν αρχιμάστορας του αμαξώματος και των ελαστικών
Στις 2 Αυγούστου 1951 ιδρύθηκε το κλιμάκιο Πρέβεζας με εννέα λεωφορεία που εκτελούσαν δρομολόγια από Πρέβεζα, Καναλάκι , Παραμυθιά, Πάργα, Καμαρίνα , Λούρο και Θεσπρωτικό .


Τα λεωφορεία ήταν 24άρων θέσεων και ιδιοκτησίας των :


Σμπόνιας Ιωάννης μάρκας μάρκας GEERANO

Εταιρία Κατσικοβόρδος Σπυρίδων, Σαρδελής Θρασύβουλος, Αντύπας Γεώργιος ήταν 3 λεωφορεία μάρκας DODGE και ένα FORD

Ντούσιας Δημήτριος μάρκας COMER

Παπαμιχαήλ Μιλτιάδης - Τούσης Δημήτριος μάρκας COMER

Ντούσιας Ηρακλής μάρκας GMC

Τζωρτζόπουλος Ευριπίδης μάρκας COMER


Στο Θεσπρωτικό και Φιλιππιάδα υπήρχε άλλο κλιμάκιο που εκτελούσε δρομολόγια για Πρέβεζα και Άρτα .
Τα λεωφορεία ήταν 24άρων θέσεων και ιδιοκτησίας των :
Νάσης Δημήτριος
Παπαμιχαήλ Μιλτιάδης
Ρεμπής Παναγιώτης
Κοσμάς Βασίλειος
Νταλαγιάννης Σπύρος
Παπαδιώτης Ιωάννης (εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων)
Γιάννος Γεώργιος (εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων)



1884 De Dion, Bouton et Trepardou Dos‐à‐Dos: είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο που έτρεξε στον πλανήτη, το πρώτο που συμμετείχε σε αγώνα αυτοκινήτων





 ιστορία των Φορτηγών     Πηγη http://hellas.mercedes-benz-clubs.com/


Τα φορτηγά αλλάζουν τις μεταφορές

1896: Το πρώτο φορτηγό που παράγεται από τον Gottlieb Daimler. 

1896: Το πρώτο φορτηγό που παράγεται από τον Karl Benz.

1898: Ανάπτυξη της DMG στο Βερολίνο σε χώρο κατασκευής φορτηγών. 

1908: Άυξηση του μεριδίου της αγοράς χάρις στο "επιδοτούμενο φορτηγό".

1911: Η εταιρεία SAF στο Gaggenau ενσωματώνεται με την εταιρεία του Karl Benz

1η Οκτωβρίου 1896. Αυτή η ημερομηνία απέκτησε αργότερα μεγάλη ιστορική σημασία. Εκείνη την ημέρα,  κατεγράφησαν στα αρχεία παραγωγής της Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Cannstatt κοντά στη Στουτγάρδη, τα εξής: "Μηχανοποιημένο όχημα αγαθών, διαταγή αριθ. 81, όχημα αριθ. 42, δικύλινδρη μηχανή 4HP, βάρος του πλήρους οχήματος: 1.200 χιλιόγραμμα, για τη μεταφορά ενός φορτίου 1.500 χιλιογράμμων, τιμολογείται στην Βρετανική Motor Syndicate Ltd στο  Λονδίνο". 
Δέκα έτη μετά από την εφεύρεση του πρώτου αυτοκινήτου, ο Gottlieb Daimler είχε παράξει το πρώτο φορτηγό, στον κόσμο.
Το πρώτο μηχανοκίνητο φορτηγό, εντούτοις, δεν προκάλεσε  έντονες απαιτήσεις, ευθύς εξαρχής. Κανένα  πρόβλημα όμως για  τον Gottlieb Daimler: Αυτός είχε εφεύρει το αυτοκίνητο, δέκα έτη νωρίτερα, κατασκεύασε την πρώτη μοτοσικλέτα, παγκοσμίως, παρήγαγε μηχανές θαλάσης και μηχανοκίνητες draisiennes, εξόπλισε αντλίες πυρόσβεσης με μηχανές. Ήταν επομένως λογική συνέπεια  να χρησιμοποιήσει επίσης τη δύναμη των μηχανών στη μεταφορά των φορτίων.


Το  πρώτο φορτηγό του Daimler: Ένωση μηχανής και κάρρου.

Το πρώτο, στον κόσμο, φορτηγό,  έμοιαζε με ιππήλατο κάρρο χωρίς δοκούς σύνδεσης. Ο οδηγός καθόταν  εξωτερικά, μπροστά από τον εμπρόσθιο άξονα, επάνω σε ένα κάθισμα αμαξά. Ως εκ τούτου το φορτηγό ήταν μια μονάδα με περιγραφή "άμαξα υπεράνω μηχανής".
Η μηχανή τοποθετήθηκε στο οπίσθιο τμήμα, μια δικύλινδρη μηχανή Daimler "Phoenix" που ανέπτυσσε 4 HP στα 1,1 λίτρα. Η ισχύς της μηχανής διεβίβαζετο στον οπίσθιο άξονα μέσω ενός συστήματος ιμάντων,  ένα σχέδιο που μοιάζει με αυτό των πλανητικών αξόνων μείωσης πλημνών που εισήχθη δεκαετίες αργότερα.

Γρήγορη πρόοδος στην εφαρμοσμένη μηχανική.

Σύμφωνα με το πρώτο φυλλάδιο, ο Daimler παρείχε το φορτηγό σε  εκδόσεις των 4,6,8 και 10 HP, με ικανότητα ωφέλιμων φορτίων μεταξύ 1.500 και 5.000 χιλιογράμμων και την κορυφαία ταχυτήτα μέχρι 12 km/h. Εντούτοις, ο Gottlieb Daimler και ο συνεργάτης του Wilhelm Maybach δεν ήταν ικανοποιημένοι με την οπίσθια διαμόρφωση της μηχανής. Στα επόμενα μοντέλα, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο πλαίσιο κάτω από τη θέση του οδηγού και ο οπίσθιος άξονας διευθετείτο μέσω μιας αλυσίδας. Η δύναμη ισχύς μεταβιβαζόταν μέσω μιάς μετάδοσης ροπής με γρανάζια, η μηχανή ψύχετο από το σωληνοειδές ψυγείο του Wilhelm Maybach και εκκινούσε με τη βοήθεια ενός μανιατό χαμηλού voltage.
Στην επόμενη γενιά, η μηχανή τοποθετήθηκε κάτω από ένα καπό επάνω από τον μπροστινό άξονα, και το συμβατικό φορτηγό γεννήθηκε.  

Το πρώτο φορτηγό του Benz, το 1896.

Σε εκείνα τα χρόνια , μισή ημέρα διαρκούσε το ταξίδι από το Cannstatt, όπου ο Daimler και ο ευφυής μηχανικός Maybach εργαζόντουσαν, μέχρι το Mannheim, όπου ο Karl Benz ακολουθούσε τις ίδιες σχεδόν ιδέες με τον Daimler. Ο Benz και ο Daimler ποτέ δεν συναντήθηκαν, αλλά θεωρείται δεδομένο ότι ο ένας παρακολουθούσε προσεκτικά τις εφαρμογές και τις εφευρέσεις του άλλου. Το φημισμένο τρίτροχο Patent Motor Car του Benz και το Motor Carriage του Daimler, τελικά είχαν εμφανιστεί στη σκηνή σχεδόν ταυτόχρονα, δέκα έτη νωρίτερα. Ο Benz  κατασκεύασε το πρώτο λεωφορείο το 1895. Στα 1896 οι δύο πρωτοπόροι εργάστηκαν πάλι επάνω σε στις παρόμοιες ιδέες: Ο Daimler προώθησε το πρώτο φορτηγό του και ο Benz παρουσίασε το  "πολλαπλούν όχημα παράδοσης ", το πρώτο ελαφρύ φορτηγό που σήμερα θα ενέπιπτε στην κατηγορία φορτηγών.
Ο  Benz εγκατέστησε μια κατασκευή εν είδη κιβωτίου, στο πλαίσιο του μοντέλου  "Velo". Το ωφέλιμο φορτίο του τετράτροχου οχήματος, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού ανήλθε σε 300 χιλιόγραμμα. Η μονοκύλινδρη μηχανή με μια μετατόπιση 1045 cm³ ανέπτυσσε 2,75 HP. Ένα έτος αργότερα, το "όχημα παράδοσης" ήταν ήδη σε θέση να μεταφέρει 300 χιλιόγραμμα συν δύο ανθρώπους, χάρις στη νέα μονοκύλινδρη μηχανή των 5 HP στα 2650 cm³.

1900: Παραγωγή fορτηγών και ημιφορτηγών από τον Daimler και τον Benz.

Στα τέλη του 1897, ο  Daimler αντεπιτίθεται με την παρουσίαση του "επαγγελματικού οχήματος " του, ενός ελαφρού φορτηγού που θα μπορούσε να διατεθεί σήμερα ως ημιφορηγό. Στα 1900, ο Benz λανσάρει αυτό που σήμερα θα αποκαλούσαμε "φορτηγό βαρέων καθηκόντων", τηρουμένων βέβαια των αναλογιών, και μάλιστα παρουσίαζει, όχι μόνον ένα μοντέλο, αλλά μια πλήρη σειρά. Το υψηλής ποιότητας όχημα του είχε μια ικανότητα ωφέλιμων φορτίων πέντε τόνων και τροφοδοτείτο από μια δικύλινδρη μηχανή με οριζόντια διάταξη των εμβόλων, των 14 HP.

Λονδίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη - Διεθνής πλατφόρμα για τον Daimler και τον Benz.

Ευθύς εξαρχής, o Daimler και o Benz  συμμετέχουν σε διεθνείς δραστηριότητες. Όπως αναφέρθηκε πρωτύτερα, ο Daimler προμήθευσε το πρώτο φορτηγό, παγκοσμίως, στο Λονδίνο. Δύο έτη αργότερα, ο Daimler παρουσίασε ένα φορτηγό με μια ικανότητα ωφέλιμων φορτίων πέντε τόνων, σε μια έκθεση στο Παρίσι, όπου ο Benz είχε πωλήσει ένα από τα "οχήματα παράδοσης", από το 1896. Το 1900,ο  Daimler παρουσίασε στην ΝέΑ Υόρκη, ενα επαγγελματικό όχημα, και έλαβε άδεια παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως δύο έτη νωρίτερα στην Αυστρία. Το 1901, ένα φορτηγό του  Daimler υπήρξε ο νικητής σε έναν διαγωνισμό ενάντια σε ένα ατμοκίνητο φορτηγό, στο Λίβερπουλ.
Φορτηγά παραδόθηκαν, μεταξύ άλλων χωρών, στη Ρωσία όπου παρήχθησαν επίσης στην Αγία Πετρούπολη, κατόπιν αδείας και για αρκετά έτη.
Τα "οχήματα delivery" του Benz, προσωρινά κατασκευάζοντο στο Μπέρμιγχαμ στα 1897, ως μια αντίδραση πρός την Daimler Motor Company στο Κόβεντρυ. Στη Γερμανία, ο Βenz κατασκεύασε τουλάχιστον 100 "delivery vehicles" με προορισμό την Αγγλία, μόνον για το 1902.







(Πηγή: Caroto.gr) & (http://news247.gr/)

Ιστορία της ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου

Theologou

Ο Νίκος Θεολόγου, μηχανικός αυτοκινήτων στην Αμερική (που βρίσκεται εκεί σαν μετανάστης), επιστρέφει στην Ελλάδα και δημιουργεί την εταιρεία του. Μεταξύ 1918 και 1920, σχεδιάζει και κατασκευάζει ένα ελαφρύ όχημα, που χρησιμοποιεί κινητήρα μοτοσυκλέτας τύπου PIERCE 750cc.  Ταυτόχρονα αρχίζει την εισαγωγή σασί από FORD του 1920 και ξεκινά την κατασκευή φορτηγών και λεωφορείων.
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘20 αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τους «ΤΟΥΡΝΙΚΙΩΤΗ» στην Αθήνα και την «BOUHAGIER» στην Πάτρα, που επίσης κατασκευάζουν φορτηγά και λεωφορεία και μη αντέχοντας κλείνει.

Εκτός από την Βιομηχανία / Βιοτεχνία, κατασκευής αμαξωμάτων και μετέπειτα κατασκευής ολοκληρωμένων οχημάτων – Λεωφορεία, Φορτηγά και αγροτικά μηχανήματα, υπάρχει ακόμα μια προπολεμική (του 1920) καταγραφή για ελληνική κατασκευή αυτοκίνητου και αυτό είναι το όχημα του «ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ» (κατασκευαστής αμαξωμάτων από την δεκαετία του ‘30) το 1937 που ήταν βασισμένο σε μηχανικά μέρη από D.K.W.

TANGALAKIS TEMAΧ
Σήμερα η ΤΕΜΑΧ θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα κατασκευής πυροσβεστικών οχημάτων στην Ελλάδα.  Πιο πριν και με την ονομασία «TANGALAKIS» υπήρξε ένας ιστορικός κατασκευαστής αμαξωμάτων (και οχι μόνον) λεωφορείων στην χώρα μας. 
Στην Ελλάδα είχαν (και έχουν) δραστηριοποιηθεί, πάνω απο 100 κατασκευαστές αμαξωμάτων λεωφορείων αλλα η TANGALAKIS ήταν μια από τις καλύτερες.  Το 1922 συνενώνεται με τον Γ.ΤΟΥΡΝΙΚΙΩΤΗ και απο το 1925 αρχίζει να χτίζει αμαξώματα λεωφορείων πάνω σε εισαγόμενα σασί.
Το 1934 χωρίζει απο τον συνεταίρο του φτιάχνει δική του εταιρεία και γίνεται ηγέτιδα στον τομέα της, για περισσότερα από 30 χρόνια.  Το 1937 πάνω σε μηχανικά μέρη απο DKW φτιάχνει και το πρώτο επιβατηγό που δεν προχώρησε λόγω δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.
Το 1963 μετά από σκληρό ανταγωνισμό με άλλους κατασκευαστές αλλάζει πορεία και σε συνεργασία με την INTERNATIONAL HARVESTER αρχίζει να φτιάχνει και πυροσβεστικά  οχήματα, συμπεριλαμβανομένου και του σασί.  Το 1965 δημιουργεί την «ΤΕΜΑΧ» με αποκλειστική απασχόληση την κατασκευή πυροσβεστικών και συναφών οχημάτων, απασχόληση που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
SFAKIANAKIS
H SFAKIANAKIS είναι ένα γκρούπ επιχειρήσεων που δραστηριοποιείται σε τρείς χώρες με προσωπικό περίπου 1.000 ατόμων.  Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1961 (και αφού είχε διαδεχθεί διάφορες παρόμοιες οικογενειακές επιχειρήσεις) και ονομάσθηκε BUSSING HELLAS. 
Αρχικά έφτιαχνε αμαξώματα πάνω σε εισαγόμενα σασί.  Αργότερα κάνοντας αρχικά χρήση τεχνολογίας απο την γερμανική ΜΑΝ και αργότερα από την επίσης γερμανική BUSSING άρχισε να φτιάχνει εξ ολοκλήρου λεωφορεία, πούλμαν κ.λπ. οχήματα. 
Δημιούργησε επίσης και μια σειρά λεωφορείων και φορτηγών πάνω σε εισαγώμενο ιαπωνικό σασί της ΗΙΝΟ. Ενας αριθμός της παραγωγής εξήχθει σε Μέση Ανατολή και Ανατολική Ευρώπη. Από το 2006 η εταιρεία ασχολείται ,όνο με την εμπορία αυτοκινήτων και συναφών εξαρτημάτων.
SARACAKIS
Ο όμιλος επιχειρήσεων των αδελφών Σαρακάκη ήταν στην ουσία ένας απο τους δύο μεγάλους κατασκευαστές λεωφορείων, φορτηγών κ.λπ. οχημάτων. Η εταιρεία ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη το 1923 ως εισαγωγέας οχημάτων και ανταλλακτικών.
Το 1941 τα κεντρικά γραφεία μεταφέρονται στην Αθήνα.  Ουσιαστικά σαν κατασκευαστής ξεκίνησε το 1954.  Το 1962 αρχίζει την κατασκευή / παραγωγή αμαξωμάτων πάνω σε εισαγώμενα σασί.  Το 1966 αρχίζει την κατασκευή λεωφορείων πάνω σε δική της σχεδίασης και κατασκευής σασί με μηχανή VOLVO.  Ηταν η σειρά SB 55, SB 556, SB 85, SB 95 (τo SB σήμαινε SARACAKIS BROTHERS).
Το 1974 κατασκευάζει το πρώτο χωρίς σασί λεοφωρείο το SBAV και μετά απο συνεχείς αναβαθμίσεις φθάνει στο SBAV 90 το 1990. Πετυχημένα μοντέλα που έγιναν και μεγάλη εξαγωγική επιτυχία σε χώρες κυρίως της Μέσης Ανατολής. Εκτός των άλλων η εταιρεία συναρμολόγησε (και κατασκεύασε) σειρά οχημάτων 4×4, τρίκυκλων μεταφορικών, τρακτέρ και αλλων τύπων.  Αυτή την εποχή η εταιρεία ουσιαστικά λειτουργεί μόνο σαν εμπορική.
BIAMAX

Μια από τις μεγάλες Βιομηχανίες στη Ελλάδα με εργοστάσια στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.  Ηταν απο τις πρωτοπόρες εταιρείες που διέθεταν απο παλαιά ποιοτικό έλεγχο, τεχνική εκπαίδευση και υποστήριξη, γραφείο έρευνας και παραγωγής κ.α. 
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1930 απότην οικογένεια Φωστηρόπουλου που ως τότε λειτουργούσε ως εισαγωγέας της MERCEDES BENZ.  Aπό το 1956 άρχισε να κατασκευάζει αμαξώματα λεωφορείων και απά το 1961 γίνεται κατασκευαστής οχημάτων. Οχήματα όπως το R495 και το R514 τύπου πούλμαν δραιώνουν την ποιότητα των κατασκευών.
Εως τα τέλη της δεκαετίας του 80, η εταιρεία κατασκευάζει χιλιάδες οχήματα (λεωφορεία, πούλμαν,  τρόλει, τρακτέρ, αμαξώματα, σασί για λογαριασμό αλλων εταιρειών και αλλα πολλά). Μεγάλες επιτυχίες τα οχήματα F 530 και F 580 πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς στην Ελλάδα και εξάγονται σε επίσης μεγάλους αριθμούς στο εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία και Αφρική).
Τέλη της δεκαετίας του ‘80 η εταιρεία κάτω από το βάρος της πετρελαϊκής και οικονομικής κρίσης, του έντονου εγχώριου και αλλοδαπού ανταγωνισμού και της εμφάνισης των νέων νόμων που επέτρεπαν την αρθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων λεωφορείων από το εξωτερικό, γονάτισε και έκλεισε.
(Πηγή: Caroto.gr)









Απάντηση

Εγγραφή στις Αναρτήσεις | Εγγραφή στα Σχόλια

- Copyright © ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ [ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ] - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -

Blogger Gadgets